Koulutussuunnitelma ja esitys

Koulutussuunnitelma

Suunnitelman visuaalisuus  ja muoto ovat tiimin sisäisesti päätettäviä asioita, mutta sen  tulisi sisältää ainakin seuraavia asioita:

Koulutuksen nimi

Organisaatio ja tarkempi kohderyhmä

Kuvatkaa myös millainenrooli tai vaikutus organisaatiolla  on ollut tiimin projektissa.

Koulutuksen tarve: mihin tarpeeseen/ongelmaan koulutus vastaa

Koulutuksen tavoitteet: Osaamistavoitteet ja muut mahdolliset tuotokset

Menetelmät

Käytännön toteutus: Kuvatkaa visuaalisesti koulutusjakson pedagoginen design/malli, josta ilmenee koulutusjakson eri vaiheet aikatauluineen.  Malli voi sisältää esimerkiksi orientointi-, toiminta- ja elaborointivaiheet ja ne toiminnot ja tavoitteet, jotka kuhunkin vaiheeseen sisältyvät. Avatkaa sanallisesti malli lukijoille.

Teoreettiset perustelut: perustelkaa teoreettisesti  kaikki ne valinnat joihin olette suunnitelmassanne päätyneet eli miksi suunnitelma sisältää siihen valittuja toimintoja.

Lähdeluettelo

Opintojakson kirjallisuus ja muut käytetyt lähteet

Oman oppimisen arviointi

Kuvatkaa kolme keskeistä asiaa, jotka olette yhdessä tiiminä oppineet opintojakson aikana. Mikä yksilöiden tai tiimin vuorovaikutuksessa tai toiminnassa on johtanut ko asioiden oppimiseen, ts. miten oppimista voidaan selittää esimerkiksi yhteisöllisen oppimisen tai itsesäätöisen oppimisen viitekehyksessä.

Suunnitelman esittäminen

Valmistelkaa esitykset hyvin, jotta ne ovat selkeitä, johdonmukaisia ja perusteltuja. Esitys kestää 15-20 min, jonka jälkeen opponentin kommentointi 5 minuuttia. Esitys voi perustua johonkin esitysohjelmaan (power point, prezi, lucid press-julista, joomag-lehden taitto-ohjelma yms). Esitysmuodoksi voi valita myös sarjakuvan tai jonkin muun visuaalisen menetelmän. Esityksenne voi sisältää myös videoleikkeitä, kuvia tai ääniä. Esityksessä on mahdollista osallistaa yleisöä, toisin sanoen rakentaa esitykseen vuorovaikutteisuutta.