Koulutussuunnitelma
Suunnitelman visuaalisuus ja muoto ovat tiimin sisäisesti päätettäviä asioita, mutta sen tulisi sisältää ainakin seuraavia asioita:
Koulutuksen nimi
Organisaatio ja tarkempi kohderyhmä
Kuvatkaa myös millainenrooli tai vaikutus organisaatiolla on ollut tiimin projektissa.
Koulutuksen tarve: mihin tarpeeseen/ongelmaan koulutus vastaa
Koulutuksen tavoitteet: Osaamistavoitteet ja muut mahdolliset tuotokset
Menetelmät
Käytännön toteutus: Kuvatkaa visuaalisesti koulutusjakson pedagoginen design/malli, josta ilmenee koulutusjakson eri vaiheet aikatauluineen. Malli voi sisältää esimerkiksi orientointi-, toiminta- ja elaborointivaiheet ja ne toiminnot ja tavoitteet, jotka kuhunkin vaiheeseen sisältyvät. Avatkaa sanallisesti malli lukijoille.
Teoreettiset perustelut: perustelkaa teoreettisesti kaikki ne valinnat joihin olette suunnitelmassanne päätyneet eli miksi suunnitelma sisältää siihen valittuja toimintoja.
Lähdeluettelo
Opintojakson kirjallisuus ja muut käytetyt lähteet
Oman oppimisen arviointi
Kuvatkaa kolme keskeistä asiaa, jotka olette yhdessä tiiminä oppineet opintojakson aikana. Mikä yksilöiden tai tiimin vuorovaikutuksessa tai toiminnassa on johtanut ko asioiden oppimiseen, ts. miten oppimista voidaan selittää esimerkiksi yhteisöllisen oppimisen tai itsesäätöisen oppimisen viitekehyksessä.
Suunnitelman esittäminen
Valmistelkaa esitykset hyvin, jotta ne ovat selkeitä, johdonmukaisia ja perusteltuja. Esitys kestää 15-20 min, jonka jälkeen opponentin kommentointi 5 minuuttia. Esitys voi perustua johonkin esitysohjelmaan (power point, prezi, lucid press-julista, joomag-lehden taitto-ohjelma yms). Esitysmuodoksi voi valita myös sarjakuvan tai jonkin muun visuaalisen menetelmän. Esityksenne voi sisältää myös videoleikkeitä, kuvia tai ääniä. Esityksessä on mahdollista osallistaa yleisöä, toisin sanoen rakentaa esitykseen vuorovaikutteisuutta.